WEB BLOG
this site the web

Portrett i linosnitt

En av våre første oppgaver i Trykk og Foto i år var å lage et portrett i linosnitt. Vi måtte først ta portrett bilder av oss selv og finne ut hvilke vi ville bruke som utgangspunkt for trykket vi skulle lage. Selv valgte jeg dette hvor en av mine venner tar på nesen min:
Selve prosessen var komplisert, men det er fordi jeg aldri hadde gjort denne typen trykk fra før. Det gjorde at det ble en del utfordringer langs veien. Jeg slet litt i begynnelsen med å finne ut hvilke redskaper jeg skulle bruke for å ikke gå utenfor linjene jeg skulle lage. Etter hvert ble jeg mer kjent med de forskjellige redskapene og det gjorde at jeg greide å jobbe fortere mot slutten i forhold til i begynnelsen. Jeg likte veldig godt å bruke skalpellen for å få til linjene for det var lettere å bruke den fordi de andre redskapene var tykkere som gjorde at det var litt skumlere enn å bruke skalpellen. her er et bilde av linosnittet når jeg var sånn og si ferdig:




Jeg tok rundt fire trykk av det ferdige linosnittet. Dessverre ble det smurt maling på to av fire, så det første trykket ble nok det beste. Jeg syntes det var utrolig gøy å lage linosnitt, og jeg ser fram til å gjøre det igjen. Jeg var nok uheldig og brente meg på varmeplaten et par ganger men det var ikke noe stress fikk mer vondt av blemmene jeg fikk etter hvert som jeg jobbet. 
Her er det ferdige resultat av trykket mitt:



0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies

Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design